De 3 beste CRM-systemene for mellomstore virksomheter

21
sep

av Robert Halse , 21. september 2021

De 3 beste CRM-systemene for mellomstore virksomheter

Riktig CRM-system kan gi bedre arbeidsflyt, mer fornøyde medarbeidere og ikke minst økt kundetilfredshet. I tillegg får de ansatte et verdifullt verktøy som hjelper dem å ta riktige og raske beslutninger gjennom forbedret informasjonsflyt og kundeinnsikt. Her presenterer vi tre av de mest populære CRM-systemene på det norske markedet.

Lime CRM

Lime CRM etablerte seg på det norske markedet i 2010 og er utviklet av et svensk selskap. Lime har alt fra enmannsforetak til større virksomheter i kundeporteføljen, og er et komplett system som lar deg samle all kundeinformasjon på ett og samme sted. Oversikt er et nøkkelord for Lime: full oversikt over kunder, forretningsområder, historikk og dokumentasjon – ingen skal gå glipp av viktig informasjon.

Det gjør det enkelt å følge opp de ulike salgsmulighetene og ha kontroll på salgstrakten.

I tillegg til god funksjonalitet har Lime forstått at brukervennlighet er viktig. Systemet har et tiltalende design og tilbyr en rekke større og mindre tilpasningsmuligheter. Det er lett å persontilpasse sitt eget oversiktsbilde ved å legge til og fjerne faner, rader og kolonner, og nettklienten gir deg tilgang uansett hvor du er.

Integrasjonsmulighetene med tredjepartsprogrammer er mange, samtidig som oppdatert teknologi ivaretar nødvendige personvernhensyn.

Foruten standardløsningen har Lime utviklet egne, spesialtilpassede CRM-løsninger som skal løse de vanligste utfordringene innenfor utvalgte bransjer, for eksempel salg, eiendom eller konstruksjon. Og for virksomheter med helt spesielle behov, skreddersyr de egne CRM-system med uendelige løsninger.

Priser for tilgang er styrt pr. unike bruker. Lime har ulik startpris på sin løsning knyttet til om det er standard løsning eller bransjeløsning.

SALESFORCE

Amerikanske Salesforce ble lansert i 1999. Dette er en fullverdig skybasert CRM løsning som har utviklet seg med ny funksjonalitet gjennom egenutvikling og en rekke oppkjøp. Løsning har gått fra å være en løsning for internasjonalt store selskaper til å kunne være en nærmest komplett CRM-plattform for selskaper i alle størrelser.

Salesforce har over 1000 tredjepartsapplikasjoner som bidrar til å dekke spesielle behov hos deres kunder. Dette gjør det mulig å finne rimelige apper som er bygget mot Salesforce, fremfor egenutvikling.

Løsning som tilbys fra Salesforce gir uante muligheter. Det er derfor viktig at man har gjort seg opp klare meninger om hva er det deres bedrift har behov for før man starter en implementeringsprosess.

Både nåværende og fremtidige krav kan dekkes. En av Salesforce store styrker er skalerbarhet. Den kan utvides og tilpasses etter behov som vil komme i din virksomhet.

Har du en stor salgsorganisasjon med avanserte rapporteringsbehov, gjerne med en rekke organisasjonsnivå vil Salesforce være naturlig å vurdere. Prising av løsning fra Salesforce er i stor grad styrt av behov til funksjonalitet. De tilbyr en rekke varianter av ulike pakker.

SUPEROFFICE

SuperOffice er et norsk produkt som virkelig har utmerket seg på det europeiske markedet. Systemet har blitt kåret til best i test av bransjemagasiner flere år på rad, og det er ikke tilfeldig. Her får du et kraftfullt system som er utviklet spesielt for det lokale markedet. Det finnes utallige tilpasningsmuligheter. Men for dem som greier seg med standardfunksjonaliteten, er systemet klart til å brukes rett fra boksen.

Skyløsningen til SuperOffice er blitt svært populær, men selskapet legger også vekt på valgfrihet for kunden. SuperOffice fortsetter derfor også å utvikle en lokalt installert løsning for dem som foretrekker det.

Pocket CRM-appen gir deg i tillegg tilgang til all informasjon når du trenger det, og fordi SuperOffice vet at behovene i bedriften ikke er de samme overalt, kan du selv sette sammen den kombinasjonen av brukerplaner som passer best for deg.

For SuperOffice er det viktig å forenkle og ivareta hele salgsprosessen. Det er ikke nok å finne kunder. Minst like viktig er det å beholde og videreutvikle kundeforholdet. Gode kunderelasjoner er en forutsetning for vekst. Derfor har SuperOffice en filosofi om at systemet ikke bare skal effektivisere arbeidshverdagen, men at det også skal være morsomt å bruke for den enkelte – bred anvendelse er en forutsetning for å lykkes med CRM!

Med SuperOffice trenger dere ikke bekymre dere for etterlevelse av GDPR. Alle nye prosesser og aktiviteter utvikles etter prinsippene om innebygd personvern, slik at virksomheter som bruker systemet, automatisk oppfyller kravene til GDPR. Systemet kan blant annet integreres med en rekke ERP-systemer, og et stort antall tredjepartsapplikasjoner er tilgjengelig i deres egen App Store – der all programvare er testet og kvalitetssikret av SuperOffice.

På samme måte som Lime CRM og Salesforce, er pris på tilgang til SuperOffice knyttet til unike brukere og deres behov. Du betaler da for Brukerplaner som er tilpasset den enkelte brukers behov.

Test SuperOffice Online - GRATIS

VANSKELIG Å VELGE?

Antallet løsninger på markedet er mange, og det er ikke alltid lett å bestemme seg for hvilket system som vil passe best for deres virksomhet. Våre dyktige medarbeidere har heldigvis god oversikt over hva som er tilgjengelig på markedet, og hjelper dere gjerne på veien videre. Vil dere vite mer? Last ned vår gratis guide for valg av CRM-system, eller book en gratis demo i dag!

 

GRATIS GUIDE: Enkel guide til å kjøpe nytt CRM-system

Ønsker du å vite mer om hvordan du kan optimalisere eller forenkle forretningsdriften?

Ta kontakt, så hjelper vi deg !

Ja takk, kontakt meg