Ny jobb under koronakrisen

7
sep

av Veronica Marstrander , 7. september 2020

Hvordan oppleves det å starte i ny jobb midt i koronakrisen?

Nyansatt under koronakrisen.

Midt under all usikkerhet i norsk næringsliv fikk jeg muligheten til å begynne i  ny jobb i Amesto. Med en allerede sikker jobb valgte jeg å hoppe på utfordringen. 3. august startet jeg i ny jobb.

En annerledes intervjuprosess

I starten av mars søkte jeg på en jobb som økonomikonsulent i Amesto AccountHouse. Lite visste jeg på det tidspunktet at få dager etter ville Norge stenges ned.

Etter et par uker på hjemmekontoret fikk jeg invitasjon til jobbintervju fra Amesto, og siden vi ikke kunne treffes, måtte intervjuet skje via Microsoft Teams. Denne måten å ha intervju på var en ny opplevelse for meg, men jeg synes intervjuet gjennom gikk veldig fint. Det ble gjennomført enda et Teams-møte før jeg fikk jobbtilbud i april.

Tett oppfølging før oppstart ga trygghet

Jeg må innrømme at jeg kjente på usikkerheten, og at det var litt hasardiøst å bytte jobb i koronatiden, særlig fordi jeg byttet jobb fra EY, som er en trygg og stor aktør. Men etter alt jeg hadde hørt og lest om Amesto, følte jeg meg likevel trygg på at dette var en mulighet jeg ønsket å gripe, og jeg angrer ikke!

Fra jeg signerte kontrakt og til jeg skulle starte i den nye jobben, ble jeg fulgt opp og fikk visshet om at oppstart og onboarding skulle gå som normalt. Det ga meg trygghet igjennom våren og sommeren.

Spennende oppgaver og innovativ arbeidsgiver

Spennende arbeidsoppgaver var hovedgrunnen til at jeg søkte jobben. Som økonomikonsulent får jeg jobbe mye med både økonomi, regnskap og kundebehandling. Amestos gode teknologiske og innovative løsninger var også en grunn til at jeg søkte stillingen. Dette fikk jeg for øvrig bekreftet i slutten av august, da Innovasjonsmagasinet kåret Amesto til ett av de 25 mest innovative virksomhetene i 2020! Blir jo litt stolt av å jobbe her da.

Opplæringsplattform og gode rutiner for onboarding

Arbeidsoppgavene og arbeidshverdagen legger opp til mye samarbeid, diskusjoner og kundekontakt. Jeg har fått opplæring fra flere dyktige kollegaer. Jeg har også hatt stor nytte av Amesto AccountHouse's opplæringsplattform Grow. Kursene i Grow har gitt meg faglige innsikter og økt min forståelse av Amestos historie og verdier.

Selv om mange av mine kollegaer i Amesto fortsatt har hjemmekontor, har jeg møtt teamet mitt på kontoret ved flere anledninger. Det har vært veldig hyggelig å møte folk på kontoret, spise lunsj sammen og bare slå av en prat ved kaffemaskinen. Jeg har blitt godt tatt imot, og nå som situasjonen er som den er har det vært ekstra viktig med en god onboardingsplan. Det har jeg fått her, og jeg føler meg etter bare en måned som en del av Amesto-familien.

Veronica Marstrander

Veronica Marstrander

Økonomikonsulent Amesto AccountHouse

Økonomikonsulent Amesto AccountHouse

Siste blogginnlegg

Ny jobb under koronakrisen